måndag 5 oktober 2009

Jag har fått min utmaning!

Åh Lisa, vilken kvinna! Jag har precis öppnat mitt mail med min utmaning från SoYouThinkYouCanKnit och det är inte klokt vilket jobb hon har gjort! Hon måste ha lusläst min blogg för att bilda sig en uppfattning om vilken typ av stickerska jag är. Och hon har så rätt, så rätt!

Så här skrev hon i min utmaning:
"Din utmaning blir att dansa POPPIN’ & LOCKIN’
Du var en svår nöt att knäcka du med! Det är så många stickerskor som
kan så mycket, att ni ju utmanar er själva hela tiden – så vad har jag
då att komma med. Jag såg många hela, fina, färdiga projekt i din
blog. Du väljer oftast att visa när det är färdigt precis som jag.
Samtidigt säger du att du aldrig skulle klara att göra samma sak om
och om igen (ang. din väns alla virkade blommor). Så att ge dig
poppin’ & lockin’ borde bara kännas elakt… Men! Där hittar jag
utmaningen, för jag känner igen mig i dig och dina val av projekt! Att
montera var förfärligt och jag ville ju sticka – inte sy! Sedan
tvingades jag till en omöjlig söm i drömkoftan – och klarade det! Vad
häftigt snyggt det kunde bli! DET vill jag att du ska känna! Jag vill
se dig leta i dominostickning eller modulstickning (Du är ju flink som
attan med virknålen som freestylar ihop ett par vantar med broderi
bara så där!) eller att du utforskar monteringssömmar för att hitta
den perfekta monteringen! Stort eller litet projekt är helt upp till
dig, men min förhoppning är att du ska få känna dig nöjd med många små
projekt i projektet!"

Du har rätt Lisa, min första tanke var "himmel, jag bara hatar att montera och nu ska jag montera mig igenom en hel utmaning... :-P"
Men efter lite funderande och grubblande så spann hjärnan loss och nu ser jag riktigt fram emot detta. Det ska bli så himla roligt.
Tusen tack Lisa, ditt engagemang är helt enormt!

3 kommentarer:

Marie sa...

Något att bita i :-) Vi saknade dig igår.

EvaL8 sa...

Hej. Såg din kommentar. Jag lovar att hjälpa till och inspirera så mycket jag kan. Vi som dansar i samma stil får väl hålla ihop.

maLinka sa...

Hej Marie. Jo, du ska veta att jag saknede er med. Men min man och jag fick hoppa in och hjälpa till när min svärmor skulle lägga upp den segelbåten. Jag trodde vi skulle klara det på lördagen men pga av regnet och blåsten så fick vi hålla på hela söndagen med.
Men jag dyker upp nästa gång :-)

Och Eva; tack för erbjudandet. Det är roligt att ha fått en danspartner :-)