söndag 11 oktober 2009

End of Hollywood week

Nu börjar det närma sig. Hollywood week lider mot sitt slut och jag måste medge att det varit en slitsam vecka för mig.
Jag har kastats mellan hopp och förtvivlan i min iver att hitta ett popin' n' lockin' projekt som jag gillar.
Jag måste passa på att tacka ALLA RARA STICKERSKOR därute som gett mig tips, idéer, konkreta råd och inspiration till detta projekt. Utan er så skulle jag nog sitta och gråta just nu.

Igår spenderade jag en halv dag på Syfestivalen för att leta garn till danslektionerna.
Jag och Eva hängde på låset och strosade runt. Men efter en timme så var det så mycket folk att man fick baxa sig fram för att se något i montrarna.
Som vanligt var det för lite garn och för mycket skrufs som scrapbookingpryttlar och patchworklappar. Detta är då min högst privata uppfattning och jag menar inte att trampa någon som gillar dessa hobbies på tårna. Jag ville bara ha mer utrymme för GARN!
Av de garner som såldes var det dessutom lite för mycket knirkigt och gnissligt acrylgarn, men tack och lov hittade jag en hel del underbart vackert ulligt och gulligt garn också.
Av Nina på Nysta
köpte jag fyra härvor Debbie Bliss Donegal Tweed Chunky i grått och rött.
Och på Ullcentrum hittade jag 2-trådig ull till mitt dansprojekt. 2-trådig fin ull i svart/grått.
Vackert, vackert!

Jag har suttit och provstickat lappar hela kvällen igår och nu på morgonen.
Stickat och repat upp, stickat och repat upp. Påminner mig mer om dansen Jenka än Popin' n' Lockin'...

Nu ska jag snart åka och se matchen mellan Luleå basketgymnasium och Solna. Dottern är nere och spelar och det ska bli så skönt att få träffa henne igen. Om än för en liten stund.

Snart går startskottet och då sitter jag redo.
Mitt garn, min beskrivning och ett glas vitt för att fira att jag är på G.

Kör hårt nu stickvänner och lycka till!

5 kommentarer:

Linda sa...

Härlig härva!! Lycka till nu, jag följer med spänning =)

Marie sa...

Lycka till! Det där med vinet tycker jag låter som en strålande idé.

Anonym sa...

Lycka till gumman! Det kommer att bli något fint är jag helt säker på - kör på brallorna ;-)!
Kram Eva

EvaL8 sa...

Lycka till. Jag var på Syfestivalen igår, söndag så du missade mig inte. Spännande att se vad det blir. Själv är jag kvar bland panelhönorna (ingen danspartner här inte) och funderar på vad det ska bli.

maLinka sa...

Tack alla så jättemycket.
Hm, ja Marie, det där med vinet, det sket sig ju liksom... (läs om det i nästa inlägg) så det får bli nästa på sticksession istället ;-)