onsdag 14 oktober 2009

"Hångelkuddar"

Min goa och kreativa vän Mia och jag hade en kul stund idag och fotade hennes "hångelkudde".


Jag vet ingen som virkar så snabbt och så mycket som Mia och det här är hennes senaste alster: hångelkudden. Namnet är fortfarande under utveckling men jag tycker att det är klockrent.

Lägg den på filten i gräset eller i hängmattan och kryp ihop med din kära. Kudden är tillräckligt stor att rymma två förälskade huvuden. Eller var självisk och pallra upp den i favoritsoffan och ta en eftermiddagslur när solen sipprar mellan krukväxterna i fönstret.


Här kan du beställa din egen.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Äntligen vet jag vad jag ska göra med mina virkade alster? ;o)
Vilken tid ska ni sticka imorgon och exakt var?

metamorphosis sa...

Åh, vilken härlig tanke med en hångelkudde!

(tror du att man vågar sy sig en sån hem till soffan, eller rent av till sängen?)

maLinka sa...

Eldstickan; ledsen att jag missade ditt inlägg och såg det först nu på måndagen. Men jag har lämnat en kommentar på din blogg :-)

Metamorphosis; det tycker jag absolut att du ska prova på! Vem vet vad för trevligt som kan hända då...? ;-)

Unknown sa...

No worries, jag blev sjuk så jag sov bort den dagen. Men jag ska absolut ta mig ut dit en söndag det låter supermysigt! Toppenidé med hångelkudden, den tänker jag "låna".