onsdag 16 september 2009

Norosockor klara!.... och vantar med.....

Igår var en bra dag för fotografering. Jag fick massor gjort; både jobbfoto och privat.
Norosockorna är som sagt klara och fick sig en tur i det blå.
Ser ni förresten flygplanet till vänster om mitt vänstra ben på bilden ovanför? Det råkade flyga förbi just som jag knäppte bilden. Nu är det i och för sig inget märkvärdigt. Flyget går förbi mååånga gånger om dagen. Bor man näst intill Bromma flygplats så tillhör planen nästan en del av ekosystemet ;-)

Sonen undrade om det verkligen skulle vara en grå och en grön tå. "Sockorna matchar ju inte..."

Sen började jag också på ett par vantar i söndags. De räcker en lång bit upp på armen för att skydda lite mot kylan när jag har en jacka/kappa utan mudd i ärmen. Det brukar ju alltid blåsa rakt upp/in i ärmen och då kan det vara skönt att vara skyddad av lite fint ullgarn. Långvantarna blev helt klara sent igår så jag ska se om jag kan få sonen eller maken att fota dem på mig. Det är ju lite svårt att fota sig själv, speciellt med vantar på...

9 kommentarer:

Tina sa...

Snygga sockar och roliga bilder !
Till Damson gick det åt en härva Malabrigo sock, 15 m blev över så det blir nog lite snålt med Jitterbug..

maLinka sa...

Tack Tina! Då blir det att köpa Malabrigo sock GENAST :-)

Mia sa...

Sockorna blev supersnygga!

maLinka sa...

Tack gullMia!

Knit-Marie sa...

Här vare inte huvet upp å fötterna ner, inte.
Men varför inte visa upp så fina saker på bästa sätt? Snyggt!

maLinka sa...

Ja, ni skulle ha sett mig liggandes på rygg på gräsmattan med benen så högt upp i luften som möjligt. Lite vingligt och svårt att få en fokuserad bild men när flygplanet flög förbi så blev jag så inspirerad.
En stund senare linkade jag in igen, blöt på ryggen och med gräs i håret...
Livet är bra skönt ibland!

Pennysson sa...

Trevlig blogg du har! Sökte på mönsterboken Thrown together och din blogg kom upp. Har blivit väldigt fötjust i ett mönster i den men har inte råd att köpa boken. Skulle du kunna tänka dig att byta en kopia av mönstret STILL (den rosa långärmade tröjan)mot något litet sytt? Jag har en syblogg. Titta gärna in hos mig innan du bestämmer dig.
mvh
Pennysson

Linda sa...

Ja men titta där! De blev ju verkligen jättefina =). Kul med flygplanet också!!

maLinka sa...

Byteshandel är jättetrevligt tycker jag. Pennisson, jag hör av mig på mailen.

Tack Linda :-)