onsdag 21 oktober 2009

SYTYCK dag 11.... eller mitt projekt tog ett Lappkast

Ni som har följt mitt lilla "SoYouThinkYouCanKnit-projekt" vet att det har funnits mycket frustration över allt från val av projekt till utförandet. Jag tappade helt enkelt stickglädjen över projektet och såg bara jobbigt, tråkigt framför mig.
Min halvcirkelsjal började iofs bra men den var så tråkig att göra och det kändes som om jag hade problem att följa Poppin' n' Lockin' koreografin.

Jag vill inte vara tråkig, jag vill vara lika cool som han på bilden här ovanför... Hur kommer jag dit?

Ni ska veta att detta är svåra danser att lära sig, hör bara;

"Locking är en av de äldre streetdancestilarna, en energisk, glad, svängig dansstil där man använder sk "points" och "locks". Där man pekar och använder armarna för att göra så kallade "locks"Locking dansar man till Funkmusik och man låter musiken influera rörelsen.
Popping är en streetdance stil som används i alla streetstilarna. Grunden i popping är en pop, som utförs på så sätt att man spänner en muskel snabbt och sedan kan man sedan kan använda för att göra effektfulla och häftiga streetdancekoreografier."
slappnar av igen. Rätt utfört ser detta mycket effektfullt ut och nästan som om dansaren får en stöt genom kroppen. Detta kan man sedan kan använda för att göra effektfulla och häftiga streetdancekoreografier."

Men efter att jag hade läst denna text kom det bara till mig. Jag ska sticka små lappar... som tredimensionella små toppar. Dessa ska jag sedan sy ihop till något. Kanske en kudde, kanske till en väska...
Ullcentrums grå-svarta garn gör sig fint om man sorterar topparna lite.

Så här ser lapparna/topparna ut när jag nålat upp dem. De är ca 4 cm i kvadrat. Förmodligen behöver jag nog stoppa dem med lite vadd eller ska jag kanske prova på att filta dem???


Vad tror ni? Är jag äntligen på rätt väg nu?

8 kommentarer:

MiaFia sa...

Klart du är på rätt väg! Jag är grymt avis känner att det där är något som skulle kunna få bo hemma hos mig!

Kram
MiaFia

frisky frog sa...

Wow, nu ångrar jag att jag inte gick med i stickdansen, Vilken fin blogg förresten! Jag ska titta runt här ordentligt i kväll när jag kommit till ro...
Tack för utmärkelsen, den värmde!
/Ha en bra dag!

Visa Lisa sa...

Åh vad fint det är med grått på grått! Och vilken känsla du har i sorteringen! Jättesnyggt! Men SYR du ihop alla lapparna? Virkar?

maLinka sa...

Tack för fina ord, det värmer:-)

Tll VisaLisa; jag tror att jag syr ihop dem... men kanske, kanske att jag virkar eller broderar något efteråt... Som en röd orm eller grön kedja som slingrar sig fram mellan topparna...

Anonym sa...

Läckert Malin!

Eva

Zandra sa...

Mmmm... Nu börjar det verkligen likna funky-style. Jag är övertygad om att du har hittat rätt nu!

Boel sa...

Läckert!! Tänk att de där små fyrkanterna som du stickade på i söndags blir något så snyggt tillsammans. Härligt när du kämpat så för att hitta rätt.

Boel

Janette Millbom sa...

hej och tack för titten :-) Det ser spännande ut med topparna!