fredag 27 februari 2009

My favourite hats

Some time ago I found the description of the well known My So Called Scarf. A nice Herringbone pattern which is perfect for showing off multi colored yarns in Worsted weight.
I instantly began to write a description for a ski hat based on the Herringbone pattern.

The yarn was allready in my stash. A Merino Lambswool from Wollmeise, which I bought a year ago - before the super, duper rush to Claudias yarnshop. Now it's almost impossible to get a hank of the most beautiful hand dyed fibers in universe.

För en tid sen så hittade jag beskrivningen på den välkända My So Called Scarf. Det är ett trevligt fiskbensmönster som passar perfekt för att visa upp multifärgade, lite tjockare garner på bästa sätt.

Garnet fanns redan i min ägo. Ett merino lammullsgarn från Tyska Wollmeise. Jag köpte det för ett år sedan - innan tokrushen till Claudias butik på nätet. Nu för tiden är det i stort sett omöjligt att komma över en härva av det vackraste av handfärgade garner i universum.



My first hat is knitted in the shade Rhabarber. It really looks like rhuburb in the spring.
Min första mössa är stickad i färgen Rhabarber. Der ser verkligen ut som rabarber på våren.

The second one is knitted in Rosenrot, (rose red). I just love the diffrent red colors and I originally chosed this shade to match my black ski jacket with red zippers.

Den andra har jag gjort i Rosenrot (rosenröd). Jag bara älskar de olika röda nyanserna och jag valde ursprungligen den här färgen få den skulle matcha min svarta skidjacka med röda blixtlås.



Pattern: My own, Inspired of the famous My So Called Scarf (soon a free pattern here and on Ravelry)
Yarn: Wollmeise Merino Lammdochtwolle colorways Rosenrot and Rhabarber, less than one skein for each hat.
Needles: 5 mm

1 kommentar:

PetraO sa...

Vilken underbar röd färg! (Jag har inte färgat några garner till koftan själv men Noro-garnet är ju handfärgat så klart...)/ Petra