tisdag 24 februari 2009

Shalom Cardigan - or, why is it so difficult to take pictures of myself???

Yes, I'm done! I love, love, love this cardigan. The pattern, Shalom Cardigan is genious. So simple, yet so complicated... I had no problems following the great pattern but the result is so stunning that one thinks it's much more difficult to knit.
The yarn is
Debbie Bliss Donegal Chunky Tweed in color 11, a lovely moss green shade. I bought it at Nysta during my last visit to the knittingcafé there. This is my new favourite yarn! It's to die for. The structure, the shades, the look at the finished garnment.... I want more!

Jag är klar! Jag älskar, älskar, älskar denna ärmlösa kofta. Mönstret, Shalom Cardigan är genialt. Så enkelt och samtidigt så invecklat... Jag hade inga som helst problem att följa mönstret men resultatet är så snyggt att man tror att den är svår att sticka. Garnet är Debbie Bliss Donegal Chunky Tweed i färg 11, en underbar mossgrön nyans. Det här är mitt nya favoritgarn! Jag köpte det på Nysta när jag var där på stickcafé senast. It's to die for. Strukturen, nyanserna, resultatet i det färdiga plagget.... vill ha mer!



Here I am standing outside my house in the magic winter wonderland. The day before yesterday it started to snow here in Stockholm and now we have 15 cm in our garden. I love snow!

Här står jag utanför mitt hus i detta magiska vinterlandskap. I förrgår började det att snöa i Stockholm och nu har vi 15 cm i






Love green!


Love, love love!!!
Shalom Cardigan
Pattern source: Involving the Senses
Size: M (I'm usually a Large but with this yarn Medium turned out great for me.)
Yarn: Debbie Bliss Donegal Chunky Tweed #11, moss green
Needles: 7 mm

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fin den är! Det ser jättesnyggt ut med det gröna mot den fluffiga snön.
/Lisa

Anonym sa...

WOW, vad snygg din Shalom blev !!
Visst var den rolig att sticka..
Fin färg.
Jag tror jag kommer att göra en till jag också.

Anonym sa...

Malin,

Den blev ju kalas - grattis!

Kram EvA

Sarah sa...

Ojojoj, vilket vackert garn! Och modellen på koftan var inte dum den heller. Nu blev man sugen...