onsdag 4 mars 2009

Semla and Coffee

Yesterday I really felt the urge for a semla and a cup of coffee to give me company while working out a one skein pattern for my lonely hank of Noro Kabuto.

Igår var jag riktigt sugen på en semla och kaffe som sällskap medans jag försökte tänka ut ett mönster för mitt enda, underbara, ensamma nystan Noro Kabuto.

A semla is a tradidional swedish treat that we eat mainly the last half of February.
It's a plain wheat bun with cardamom. Filled with mandelmassa, a paste made of grinded almonds, sugar and little milk or water. Whipped cream on top and last, a lid covered with powder sugar.

Ingen förklaring behövs väl... ;-P

This is going to be a kind of chunky beret. I'm still struggeling with the construction. The main issue is to get this only skein to be enough for a hat. Hm.... I have just a couple of meters left on the skein... Maybe I have to unravel it and try with bigger needles instead.

Det här ska bli nån slags basker. Jag kämpar fortfarande med konstruktionen. Huvudproblemet är att få detta enda nystas att räcka till en mössa. Hm.... det är bara några meter kvar av nystanet... Jag måste kanske repa upp och prova med grövre stickor istället.

Inga kommentarer: