fredag 20 februari 2009

Jag blev så inspirerad

Jag blev så himla inspirerad av Linda som blev utmanad av en vän så jag utmanade mig själv!

4 favoritprogram:
-2 1/2 Men
-På spåret (jag vet, pensionärsvarning, men jag älskar det programmet!)
-Skavlan (han ställer så roliga frågor och låter gästerna få tala klart)
-Tour de France (Vältränade men i cykelkläder...behöver jag säga mer? Någon sa en gång att titta på Tour de France är som att åka turistbuss genom Frankrike!)

4 saker jag gjorde igår:

-Fotograferade en anatomisk modell av en hjärna.
-Satt och oroade mig för att bli kallad till möte där jag får veta att jag är en av dem som är övertaliga på min arbetsplats
-Pratade i telefon med min dotter i Luleå
-Drack 5 koppar dubbla Espresso :-¤

4 saker jag längtar till:
-Tills jag får veta om min son kommer in på det gymnasieprogram han så gärna vill börja på
-Den 6/3 då jag åker upp till Luleå och hälsar på min dotter
-Till nästa vinter då min mans trasiga knä förhoppningsvis är så helt att vi kan åka skidor igen
-Nästa träff med "Stick Together". Vi är några nuvarande och före detta arbetskamrater som träffas några gånger per år och äter, skvallrar och stickar lite. Jattetrevligt. Tack för senast Cissi!

4 favoritrestauranger:
-Oj, nu blev detta lite knepigare. Jag går väldigt sällan på restaurang här hemma i Sverige. Det blir mest att vi lyxar till det på skidsemestrarna. En Wienerschnitzel med öl i skidbacken är aldrig fel.
-Jag är mer en fikatjej. Sturekatten är alltid trevligt att besöka.

4 saker på min önskelista
-Mer garn från Wollmeise. FIc tag i ett antal härvor därifrån för över ett år sedan men nu har Claudias garner blivit så hypade på Ravelry så det finns numera aldrig något i webbutiken. Det säger bara swosch så har det hon lagt ut tagit slut :-(
-En ny, alldeles för dyr kaffemaskin från Jura
-Sommarjobb i Stockholm åt mina barn (har någon nått tips så snälla, hör av er)
-Obegränsat med garn under ett helt år! Det ni skulle väl vara nåt!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken bra smak du ha när det gäller tv program :)