tisdag 3 februari 2009

Cosy Cowl


This morning it was -12 degrees Centigrade in Stockholm. Brrrr! And the last days it has been almost as cold in the office.
Yesterday I had to wear my cosiest cowl during work. My collegues asked me if I had a soar throat... Can one not wear a worm knitted item indoor without people thinking that one is sick?!
Well, get used to it! I will continue to wear worm items indoor. And I have noticed that once I had started wearing scarfs and cowls indoor, it's hard to quit. I'm feeling kind of naked. My neck feels exposed and vulnerable (have no idea if the spelling is correct, strange word...). Maybe I have to wear heavy scarves in the middle of the summer :-P

I morse var det -12 grader i Stockholm. Brrr! Och de senaste dagarna har det varit nästan lika kallt på kontoret.
Igår var jag tvungen att ha på mig min gossigaste krage på jobbet. Mina arbetskamrater undrade om jag hade ont i halsen... Kan man inte få använda sina varma stickade alster inomhus utan att folk ska tro att man är sjuk?!
Nå, vänj er vid tanken! Jag kommer fortsätta använda varma saker inomhus. Dessutom har jag märkt att när jag väl började bära sjalar och halsdukar inomhus så är det svårt att sluta. Jag känner mig lite naken. Halsen känns exponerad och utsatt. Kanske blir jag tvungen att bära varma halsdukar mitt i sommaren :-P

Cosy Cowl
Pattern: My own
Yarn: Colinette Point Five #Velvet plum, one skein

Needles: 5 mm

Inga kommentarer: