onsdag 16 april 2008

A simple shawl in preyarn

I had a skein of Evilla preyarn in my stash and I didn't quite know what to make of it. Preyarn is not spunned so it brakes very, very easy and I was a little afraid of even tuch it. Then I saw some projects in Ravelry and found out that people really does knit with this ismpossible yarn! So, why dont give it a try?
I must admit that I have cursed this project a few times and my family has heard a lot of ugly words passing my tense lips but now when the knittingpart is finally done I'm really pleased with the result.
The transitions between the different colors is very beautiful. I think I'm in love, for now - I'm too scared to even think of blocking this beuty. The yarn will probably break and that will break my heart...

Jag hade ett nystan Evilla Förgarn i mina gömmor och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra med det. Förgarn är ju inte spunnet så det går sönder väldigt, väldigt lätt och jag var nästan rätt att en s hålla i det.
Sen sökte jag lite på Ravlery och såg att folk faktiskt stickade med detta omöjliga garn! Så, varför inte göra slag i saken?
Jag måste erkänna att jag har förbannat detta projekt några gånger och familjen har fått höra många fula ord passera mina sammanpressade läppar men nu när stickdelen äntligen är avklarad så är jag riktigt nöjd med resultatet.
Övergångarna mellan färgerna är väldigt vackra. Jag tror jag är kär, för stunden - för jag vågar inte ens tänka på hur det ska gå att blocka den här skönheten. Garnet kommer säkert brista och det kommer mitt hjärta också göra...





2 kommentarer:

Sillen stickar sa...

Vilka fina sjalar du har gjort. Jag är så nyfiken på att få se Laminaria blockad. Då blir kommer andra mönster fram...
Glad vår!
/Cilla

maLinka sa...

Tack Cilla, det värmer! Både berömmet och sjalarna ;-).
Jag är också nyfiken på hur Laminaria ser ut efter blockning, nu är det mest bubbligt och mysko. Jag är dock lite rädd för att jag har stickat lite hårt under det första "stjärnpartiet" så att det inte går att blocka ut ordentligt men vi får se....