torsdag 17 april 2008

Nella, in progress

I have made som progress with my Nella. I'm currently done with the yoke, body and arms and it looks fine but I think I'm gonna unravel the body a bit and make it a little bit wider. The yarn, Silk Garden, is lovely as always. This yarn as actually from a sweater I made a year ago but I wasn't pleased with the fit so I unraveled it and got a huge pile of curly yarn for Nella.
I was a little afraid that the texture of the used, unraveled fiber wouldn't be as soft and fluffy as from a brand new skein but it looks and fells as nice as always.

Jag har kommit en bit på min Nella nu. För närvarande är jag klar med kragen, kroppen och ärmarna och det ser fint ut men jag kommer nog att repa upp kroppen lite för att göra den lite vidare. Garnet, Silk Garden, är som alltid helt underbart. Just det här garnet kommer från en tröja jag stickade för ett år sedan men jag var missnöjd med passformen så jag repade upp den och fick en stor hög med krulligt garn till Nella.
Jag var lite skraj att känslan på det använda, upprepade garnet inte skulle vara så mjuk och fluffig som från ett helt nytt nystan men det ser ut och känns lika fint ändå.

I can't get enogh of Silk Garden. Just look at the colors!

Jag får inte nog av Silk Garden. Bara titta på färgerna!

5 kommentarer:

KRGP sa...

This looks great! -katie at fiber smarts

Anonym sa...

Malin, vad fin den är! Jag har inte börjat repa upp mitt första försök än. Vet inte hur många extra maskor jag ska lägga upp för nästa försök.

Vad produktiv du har varit sista tiden!

Kram, Eva

Linda sa...

Vilken underbar tröja du håller på med. Silkgarden är ett fantastiskt garn! De nya halvvantarna var verkligen inte tokiga de heller :-).

maLinka sa...

Tack för snälla kommentarer! Det värmer gott vill jag lova!

paru's_circle sa...

i did 'tilt' in Noro Silk Garen.. it came out nice.. but i was depressed when coming to match the stripes.. so many knots in the wool (smae thing when i used kureyon)