onsdag 16 april 2008

Laminaria, I love you!

I'm almost done with my Laminaria. This is a very fun pattern and it's fast lace project.
It doesn't look so smashing here, it needs a serious block! But I'm really pleased with it anyway.
Jag är nästan klar med min Lamaria. Det här är ett väldans kul mönster samtidig som det är ett snabbstickat spetsprojekt.
Ser inte så kul ut här kanske, den kommer att behöva en tuff blockning utan kompromisser! Men jag är nöjd med den än så länge.

The yarn is a gift from my Hemlis3-friend. It's 100% wool from Anette Design in a cool charchoal grey. Rather rough texture but it soften up a little while knitting.
Garnet är en present från min Hemlis3-vän. Det är 100% entrådig ull från Anette Design. Ganska grov känsla men garnet mjukas upp lite medans man stickar.

A huge problem has unfortunately occured.... I run out of yarn just about 15 sts from the end while casting off! Is is not typical?! I'm about 1 meter short. Sh-t!!!
Maybe I can find any similar scrap yarn in my stash but still, this sucks!
Ett stort problem har emellertid dykt up.... Jag fick slut på garn ungefär 15 maskor från slutet när jag maskade av! Är det inte typiskt?! Det saknas bara max en meter. F-n!!!
Kanske kan jag hitta någon liknande garnsnutt i min garnsamling men ändå, det här suger!

Inga kommentarer: