fredag 7 mars 2008

A week In Cervinia, Italy


Do you see the skislope down below? The people looks like tiny dots down there. This slope was very nice to ski!
Ser du pisten därnere? Människorna ser ut som små prickar. Den här pisten var väldigt skön att åka i!


Me and my husband had a wonderful time in Cervinia. Sunshine every day and great snow.

Jag och maken hade det underbart i Cervinia. Solsken varje dag och jättefin snö.

A picture of the photographer herself.

BIld på fotografen


My skies



Right at the border between Italy and Switzerland, 3500 m above the sea

På gränsen mellan Itelien och Schweitz 3500 möh.


My husband at the foot of Matterhorn

Min man vid foten av Matterhorn (Tobleroneberget fast från "fel" håll)



Klein Matterhorn 3880 m above sea level. You could really feel the effect of the low oxygen level. I felt dizzy and had to catch my breath all the time. But this is really the paradise on earth! You are at the top of the world and everything is so damn beautiful that you just want to cry.

Lilla Matterhorn 3880 möh. Man riktigt känner av den låga syrenivån häruppe. Jag blev lite yr och fick stanna och hämta luft flera gånger. Känndes som om jag inte hade någon kondition alls. Men det här är verkligen paradiset på jorden! Du är på världens tak och allt är så jäkla vackert att man bara vill gråta.




2 kommentarer:

antfarm sa...

Iihhh! vad högt och otäckt.

Men det såg ut som att ni verkligen njöt av det hela, Och utsikten skulle jag inte ha något emot, om jag sedan fick ta mig ner på ett annat sätt än på ett par skidor.

Ps. är ruskigt avundsjuk på ditt kids silk haze. Vilken färg!

maLinka sa...

Jo, det var en helt underbar resa. Men det blir det iofs alltid i Alperna. Jag bara älskar att vara där, året om.
Du kan ju alltid ta kabinbana upp och ner så slipper du det där med skidor... ;-)
Appropå Kidsilken, det håller på att bli en spiralscarf. Just nu har jag väl ett par tusen maskor på stickorna.... puh