torsdag 20 mars 2008

Green fluff

What's this? It looks like crispy spring lettuce...
Vad är det här för nåt? Det ser ut som krispig vårsallad...


No, it's just my spiral scarf from Handknit Holidays: Knitting Year-Round for Christmas, Hanukkah, and Winter Solstice. I made it longer than the pattern requred but after all increases I had 3200 sts on the needles!! Every row took an eternity to knit. So, remind me of this if I ever think about knitting this scarf again!
It was really boring to do but the result is stunning. I will definitely wear this one often. And as a party scarf, it's a hit!

Nej, det är bara min spiralscarf från Handknit Holidays: Knitting Year-Round for Christmas, Hanukkah, and Winter Solstice. Jag gjorde den längre än mönstret sa men efter alla ökningar hade jag plötsligt 3200 maskor på stickorna!! Varje varv tog en evighet att sticka. Så, påminn mig gärna om detta om jag någonsin pratar om att sticka en sån här igen!
Den var så tråkig att göra men resultatet blev i alla fall otroligt. Jag kommer definitivt använda den här ofta. Och som festscarf, en hit!

With 80% left of the last skein of Kidsilk Haze I felt the urge to knit som lace. Eunny Jang has a great free scarf pattern on her old site See Eunny Knit. Print O' The Wave Stole is the name of the stole and it's a airy, soft and elegante stole/wrap I have had in mind for some time now. Just a few rows knitted but it looks fine.

Med 80% kvar av det sista nystanet Kidsilk Haze kände jag mig lockad att sticka spets. Eunny Jang har ett fint gratismönster på en scarf på hennes gamla hemsida See Eunny Knit. Print O' The Wave Stole heter det och det är en luftig, mjuk och elegant stola/schal som jag har haft i åtanke en tid nu. Bara några varv är klara men det ser fint ut.

8 kommentarer:

Dödergök sa...

Oj vad läcker sjalen ser ut, fast 3000 maskor lät ju lite avskräckande men fint blev det.

Anonym sa...

Beautiful color!!! I really love the end result, but that's a lot of stitches!!!

Anonym sa...

Hej Malin!

Vad härligt ditt "salladshuvud" blev. Ser fram emot att sen den slingra sig om din hals IRL. När får vi se bilder på nya koftan i Rowangarnet?

Nu är jag hemkommen till Svedala igen och har just stickat klart ett par fina raggsockor till Olle!

Kram, Eva

Anonym sa...

Hej igen tjejen!

Visst stickade du Arisaig i Drops Alpacka? Kommer du ihåg hur många nystan det gick åt?

Kram igen, Eva

antfarm sa...

Många maskor! Men väl värt besväret. Det blev superfint. Ett saladshuvud är precis på pricken en bra beskrivning. Skulle vara roligt att se hur den ser ut "på".

maLinka sa...

Hej Anonym. Jo, jag sticka de en Arisaig i Garnstudios Alpacka. En skräckhistoria. Garnet är iofs väldigt fint i detta mönster men trots noggrannhet med provlapp så blev koftan sååå bred och pösig efter någon dags användning. Så jag beslutade mig för att repa upp och göra om när andan faller på.
Ca 10 nystan bordwe räcka har jag för mig och då blev koftar stooor, ha!

maLinka sa...

Jag stavar ju som en kratta.....

Emmas dagar sa...

Vilket konstverk!