torsdag 6 mars 2008

Garnverket

Mia and I went to Garnverket the day before yesterday. The had a 'spring happening', so we checked out some news, drank some wine and ate heavenly (poison green) basil cheese, yummy!
After my two ski vacations I had decided that I shouldn't buy anything. My yarn stash is quite big and I just have to finish the things I've started first.................. BUT, it's so hard to resist yarn, don't you think? The store was full of sparkling, chrispy colors and inspired of the basil cheese I just had to buy a couple of skeins of Kidsilk Haze. I think I'm gonna knit a Kiri Shawl.

Mia och jag åkte till Garnverket häromdagen. De hade nån slags ''vårvisning'' så vi kollade in nyheter, drack lite vin och åt himmelsk god (illgrön) basilikaost, mums! Efter mina två skidsemestrar har jag tagit ett beslut på att inte köpa något. Mit garnförråd är ganska stort och jag bara måste avsluta det jag påbörjat nån gång..................... MEN, det är ju omöjligt att motstå garn. Butiken var full av livliga, krispiga vårfärger och inspirerad av basilikaosten var jag bara tvungen att köpa ett par nystan av Kidsilk Haze. Jag tror att jag ska sticka mig en Kiri sjal.

1 kommentar:

Bland garnnystan och sytråd sa...

Vårkänslorna har många överraskningar med sig i bagaget.Härligt vårigt garn!