onsdag 19 mars 2008

Nancy Cardigan - in process

Wow! This cardigan is both fun and fast to knit! With size 12(mm) needles I can really see the work growing and growing. I really like the 4 sts loop edging (see detail above).
The Ribbon Twist yarn is a little funky to work with. Quite bulky with a thin ''thread'' twisted around the yarn.
Kim Hargreaves pattern is genious, as allways. But - I really must put in a big BUT here - the amount of yarn required for this cardie is way wrong. I have now two sleaves left to make an just 2 skeins of yarn! The pattern said 10 skeins total for my size. So I felt so lucky when I went to My LYS and saw that they had two skiens left with 75% discount! Yaeh!!

Wow! Den här koftan är både kul och snabb att sticka! Med 12 mm stickor kan jag verkligen se arbetet växa och växa. Jag är dessutom väldigt förtjust i den 4 maskors ''loopkanten'' (se detalj ovanför).
Ribbon Twist garnet är lite knäppt att jobba med. Rätt tjockt med en mystisk ''tråd'' virad runtom garnet.
Kim Hargreaves mönster är genialt, som alltid. Men - jag måste kansta in ett stort MEN här - den beräknade garnåtgången är helt galen. Nu har jag två ärmar kvar att göra och bara 2 nystan kvar. Beskrivningen säger totalt 10 nystan för min storlek. Så jag blev väldans lycklig när jag besökte Wincent Garner och såg att de hade 2 nystan kvar med 75% rabatt! Yeah!!

Inga kommentarer: