torsdag 31 januari 2008

Väskbytet

Nu har jag packat ihop min bytesväska och postat den till den lyckligt ovetande mottagaren.
Det har varit ett lite nervöst projekt det här för jag var så ivrig och började sticka på min väska redan innan jag visste vem som skulle bli mottagare. Tänk om hon inte gillade rosa ull eller ännu värre var allergisk mot ull! (Jag träffade nämligen en ullallergiker när jag och Eva var på stickcafé på Garnverket i torsdags. Så jag vet att de finns....)
Men, när jag efter ett tag fick informationen om min väskbytarkompis så stod rosa med som en av hennes favvofärger och ull var också en favorit! Så - jag stickade på och tänkte att det är ju nästan tre månader kvar. Ingen panik, tänkte jag några dagar senare och la stickningen åt sidan.
Häromdagen kom jag plötsligt på att det fanns en deadline alldeles framför fötterna och stickningen kom fram igen. Sen är det ju detaljer att tänka på som knapp, handtag och liknande.
Så, igår var den äntligen klar och jag hoppas att min byteskompis får väskan på måndag.
Som tur är så vet hon inte att det är just jag som stickar hennes väska så jag vågar nog "outa" mitt alster här på bloggen redan nu.
Mönstret heter
Brea Bag och det finns gratis på Berrocco.
Visst är det lite "Hardcore Viking meets Elisabet Lavold" över stilen?


6 kommentarer:

antfarm sa...

Hej hej!

Jag fick min bytesväska i dag! Tusen tack, den var superfin. Och som tur är kryllar det inte av ficktjuvar i Hedemora:)

Den ser ut som den var rolig att sticka också? Mönstret är jättefint.

Och choklad fick jag också! Sitter och smaskar nu. Mums mums! Tack igen och ha det bra.

(Jag fick ditt mail förresten så jag visste att du var lite sen. Försökte svara men våra mail verkar inte gilla varandra för jag fick tillbaka ett felmeddelande.)

/åsa/

Dödergök sa...

Å vilken fin väska. Tack så mycket för länken, den ska jag absolut utnyttja!

maLinka sa...

Åsa, vad roligt att du gillade väskan (och chokladen)! Jag ska hålla span efter väskan - och därmed dig - när jag far genom Hedemora om ett par veckor.
Jag ska åka med i takboxkaravanen som går förbi där på lördagar... Familjen och jag ska då till Sälen och åka skidor.

Klockarbarn sa...

Så snygg väska. Vad har du använt för garn?

maLinka sa...

Tack Klockarbarn och Dödergök!
Garnet är det gamla kära Eskimo från garnstudio. Färg nr 30.
Stickad på stickor 5.
Stickfastheten var 'way off' för mönstret men jag hade redan från början bestämt att göra antfarms väska lite större än originalet.

Anonym sa...

Guuu, vilken snygg väska! Ser fram emot disktrasan!