tisdag 22 januari 2008

My So Called Hat



The first thing I started up with the Wollmeise yarn I bought was a soft and warm hat. I have used the same kind of Herringbone pattern as Sheep in the city has knitted her famous "My So Called Scarf" in. This pattern must be the best way to show off the lovely colors in Wollmeise merino.
Eventually I will knit the scarf itself but this time I really needed a good looking hat or cap to match my new skijacket. It's black with dark red zippers so this hat will be a great accessory to the jacket when I hit the slopes in Cervinia, Italy in a couple of weeks. I'll be back with more pics when it's ready to wear, I have the seam left to sew.


Det första jag började sticka med mitt senaste Wollmeisegarn var en mjuk och varm mössa. Jag använda samma typ av Herringbonemönster som
Sheep in the City har gjort sin berömda "My So Called Scarf" i. Detta mönster måste vara det bästa sättet att visa upp de underbara färgerna i Wollmeises merinogarner.
Så småningom ska jag sticka halsduken också men just så behöver jag en riktigt snygg mössa att använda till min nya skidjacka. Den är svart med mörkt röda blixtlås så mässan kommer bli det perfekta tillbehöret till jackan när jag far nerför pisterna i Cervinia, Italien om ett par veckor.
Jag återkommer med fler bilder när mössan är redo att ha på, jag har mittsömmen kvar att sy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, den kommer att bli jättefin! Ska du sticka matchande halsduk till också?

maLinka sa...

Tack så jättemycket!
En halsduk blir det nog fast inte matchande. Av garnet jag har kvar från mössan blir det npg ett par vantar istället. Ska nog försöka göra dem i samma Herringbonemönster....