tisdag 15 januari 2008

Hemlis 3

Jag har just anmält mig till Hemlis 3 på Sticka meras hemsida. Det är det första gången jag deltar i något liknande. Det ska bli jättespännande!
Här är frågorna man ska svara på:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? Jag gillar mest ull och andra naturfibrer. Merinoull är en favorit. Akryl gillar jag inte.

2. Vilka är dina favoritfärger? Grönt, mörkt grått, svart och rött

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Nej, nja aprikos och mintgrönt är väl inga favoriter...

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? Rundstickor och strumpstickor i metall och trä. (Jag avskyr aluminiumstickor! Jag får rysningar av ljudet och friktionen som uppstår när de vidrör varandra...)

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Mamma lärde mig sticka som sju-åttaåring och sedan har jag fortsatt till och från sen dess. De senaste tre åren väldigt intensivt. Jag är kaxig och vågar nog sticka ut näsan och placera mig hos de avancerade stickarna.

6. Dricker du kaffe? Te? Jag fullkomligt älskar starkt kaffe; bryggkaffe och espresso. Jag gillar förresten allt som smakar kaffe (typ glass och bakverk)

7. Är du allergisk mot något? Ja, gräspollen :-(

8. Vilken slags musik tycker du om? Det mesta, musik från åttitalet gör mig alltid glad. Favoriter är Depeche Mode, (vilket jag vågar säga nu. På åttitalet var det lite skämsigt i mina kretsar att säga att man gillade synth...)

9. Favoritgodis? choklad i alla former samt Ferraribilar och kaffekarameller så klart

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? Framför allt så syr jag men jag virkar en del och skulle väldigt gärna vilja lära mig att spinna!

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Tröjor och schalar

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej, inte än men jag snyltläser "Interweave Knit" som min kompis Eva prenumererar på....

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Japp. Jag ska sticka mig en Flicca och jag ska lära mig spinna!

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? Jag har faktiskt börjat med det. Det är jätteskönt att ha det på mitt kalla jobb då jag alltid fryser om fingrarna när jag sitter vid datorn. Mitt handledsmått är ca 18-19 cm i omkrets.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja och det går ju så fort!

16. Stickar du sockor? Jag försöker men är svårt drabbad av SSS (Second Sock Syndrome). Jag har ofta tröttnat när den första är klar. Just nu har jag tre udda sockor klara; en Pomatomus, en Jaywalker och en Mad Color Weave

17. Vad har du för fotstorlek? 38-39

18. När fyller du år? Den 19:e juni

19. Stickar du med pärlor? Nej, det har jag inte provat - än.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? Deckare

Inga kommentarer: