måndag 28 januari 2008

Hat with cap


As a Christmasgift I knitted a hat with a cap to my son. He asked me some weeks before Christmas if I could make him a beanie with a cap. "Of course" I said and we went to the yarnshop and bought Peer-Gynt wool together. After a couple of attempts I got the right size and the aran:ish pattern I made looked great in the charchoal grey yarn.

I had some difficulties to make the cap, but my husband gave me some plastic-material and it worked out just as I wanted.
My son was wery happy for his hat and he wears it every day when it's not too worm outside.
This saturday I even captured both him and the hat with my camera. He looks handsome, I think!


Till julklapp stickade jag en skärmmössa till min son. Några veckor innan jul frågade han mig om jag kunde göra en mössa med skärm. "självklart" sa jag och vi åkte in till stan och köpte Peer-Gynt ull tillsammans. Efter ett par försök så fick jag till rätt storlek och det aranliknande mönstret jag gjorde gör sig riktigt bra i det grafitgrå garnet.
Jag hade lite svårt att göra skälva skärmen men min man gav mig någon slags plast och det blev precis som jag ville ha det.

Sonen är väldigt glad över mössan och han använder den varje dag när det inte är för varmt ute. I lördags lyckades jag till och med fånga både honom och mössan på bild. Jag tycker att han är stilig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så cool! Malin du är ju bäst!

Eva

Anonym sa...

Tack Eva, du är för gullig