måndag 7 september 2009

Riddarmaskan har kommit för att stanna

Min helg har varit helt perfekt!. Först kom Erica med pojkvän i fredags för att stanna hela helgen. Det var inte så länge sedan hon for upp till Luleå igen, men det är alltid lika mysigt att få träffa henne.
Sen i söndags så tog jag mod till mig och åkte, tillsammans med Eva, till Riddersviks café för att träffa några stickerskor som ville försöka få igång ett stickcafé i Västerort. Och det var hur trevligt som helst!

Det var jättekul att få träffa alla livs levande. Flera har jag bekantat mig lite med tidigare, men bara via deras bloggar. Att nu få sitta tillsammans och fika, prata och sticka var jättekul och jag ser fram till att traffa er ígen.
Är du sugen att vara med? Kom då till Riddersviks café i Hässelby varannan söndag kl 11. Riddarmaskan har redan fått en egen blogg :-)
Tack Boel, Marie, Gunilla, Eva, Britt-Marie, Linda, Metta och Britt-Marie för en jättetrevlig dag i härligt väder!

Jo förresten, vad stickade jag på då? Ja, jag började på en socka i Kureyon Sock, men som alla vet så är det lätt att tappa bort sig när man samtidigt sitter och pratar och har trevligt, så det slutade med att jag repade upp den.
Sen när jag kom hem så startade jag om igen och nu blir det en enkel, randig socka i hemsnickrat mönster

8 kommentarer:

Mia sa...

Jag är avis! Ville också!

maLinka sa...

Du behöver inte vara avis för nästa gång följer du med :-)

Anonym sa...

Vad trevligt ni verkade ha! Synd att jag bor så långt borta, men är jag på besök i Stockholm ska jag försöka tajma in det :-)
Mona

Anonym sa...

Sockorna blir ju kalasfina!Ser fram emot att träffas i helgen igen!

kram Eva

Marie sa...

Tack för igår, väldans trevligt :-)

Boel sa...

Det var jättetrevligt att träffas! Och jag som trodde att det inte fanns fler stickgalningar än jag i Västerort ;=). Dina strumpor blir härliga.

Stitchordie sa...

ser mysigt ut. tjusig socka också, blev två på en gång?

maLinka sa...

Tack för fina ord om min socka.
Till StitchOrDie; näpp, inte den här gången... men du ska veta att jag försökte få till det men det blev för många nystan att hålla ordning på när man ska sticka randigt också. Kureyon sock har en förmåga att lätt filta ihop sig när det snor sig.
Men nästa gång, då minsann ;-)