måndag 14 september 2009

Öppet hus hos Nysta = garnfynd!

Igår var Eva och jag på Konstnärshuset för att gå på Nysta-Ninas öppet hus. Vi hängde i stort sett på låset och det första som fångade mina ögon, när jag kom in, var några lådor med Debbie Bliss Donegal Tweed Aran för 20 kr nystanet!! Dessutom fanns mina favvofärger kvar, så det blev 6 nystan rött och 12 nystan grönt.
- Och vad ska det bli av det då?, frågade Eva.
- En röd mössa!..... och kanske nån slags tröja av de resterande 16 nystanen.... Vem vet?

Sen botaniserade vi runt och tog en fika tillsammans med alla andra som kom dit. Hur trevligt som helst!
Så här lycklig blir i alla fall Eva när hon får kombinera garnshopping med stickning och fika.
Tyvärr var kameran inte lika lycklig så det blev inte fler bilder än så här.

6 kommentarer:

Mia sa...

Då missade man en tillställning till :(

//Mia

Anonym sa...

Visst var det mysigt! Jag började sticka med mitt cerisa garn redan igår :-)!

Kram Eva

maLinka sa...

Blir det en Judith av cerisa garnet?

Marie sa...

Vilka fynd! Vad fina sockorna blev. Jag kommer kanske att repa upp Damson i Jitterbug, det kommer inte att räcka med en härva, iofs finns det tips på Ravelry hur man kan göra om stickar i jitterbug och bara har en härva, så vi får se hur det slutar.

Boel sa...

Åhh jag hade verkligen velat gå dit, hoppas det blir fler Nystacaféer i höst. Men jag ser fram emot nästa söndag.
Härliga garner du köpte!

maLinka sa...

Tack Marie; vad synd att det inte garnet räckte. Det hade blivit en kanonsnygg Damson.
Jag ska genast leta upp Ravelrytipsen om vad man kan göra med ett nystan.

Jag ser också framemot nästa söndag också :-)