måndag 26 april 2010

Vårvärme och lathet

I helgen var det ju så varmt och skönt att det blev en cykeltur.
Min målsättning har varit att jag ska vintercykla hela vintern..... men ACK vad det sket sig!
Jag har inte trampat ett pedalvarv sen i höstas och det märktes verkligen!
Är det meningen att man ska få mjölksyra i benen efter fyra minuter?
Är det meningen att man ska känna sig som ovan Bambi på hal is när man satt sig upp i sadeln?
Är det meningen att man ska vara lat och svulla hela vintern?
Mitt svar är NEJ!
Nu får det vara nog! Nu ska cykeln åter igen bli som mitt andra jag, som en förlängning av min kropp som saknas när den inte finns där.
Nu ska jag åter igen ut och trampa på mina älskade skogsstigar i full fart och hoppa över rötter och stenar precis som för ett par år sedan. Känna vinden vina genom cykelhjälmen och få oljiga kedjeavtryck på vaderna som sätter pricken över i:t på cykelbrännan.

Nu får det vara nog med latande!!! Glöm inte vem som sa det!
Och ser ni mig falla åt det bekväma igen så skäll på mig!


24 minuter cykling och helt slut.... ;-P

Här kommer lite stickat också. Detta var från början en halsduk som jag stickat i nåt obestämt grått ullgarn tillsammans med en tråd grå mohair.
En dag tröttnade jag på den, klippte av den och virkade ihop den med svart mohair till en tub. Blev mycket bättre!
Nu ska jag virka ihop den andra delen till en annan tub. Få 2 till priset av 1.

3 kommentarer:

FraMia Design sa...

Känner pressen... nu är det bara till och börja gå...

Cecilia sa...

Plötsligt inser man vidden i vinterns svullande och svällande...
Jag ska också ta tag i det där nu! Minsann! :-)

Cecilia sa...

Du får gärna norpa min idé! Bara kul!