onsdag 28 april 2010

Tweed

I förrgår kom det en avi om ett paket som låg och väntade på mig på posten.
Jag skuttade dit som en kalv på sitt första grönbete, för jag visste precis vad paketet innehöll.
Skyndade mig hem och slet upp kartongen och möttes av det mest ljuvliga, underbara garn man kan tänka sig.
Jag hade beställt en massa Felted Tweed i färgerna Treacle (brun-svart)och Seafarer (blå).
Jag har stickat i Felted Tweed förr men jag hade faktiskt glömt hur mjukt och vackert detta tweedgarn är.

Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag ska sticka.
Jag är nästan helt säker på att det blå ska bli en Picadilly (Ravelry). Det är en jättefin koftmodell med asymmetrisk knäppning. En virkad kant i limegrönt skulle bli coolt till.

Och det bruna.... kanske en Manu eller Olivia (båda Ravelry) fast jag vet inte om den sortens "pösiga" koftor funkar på mig? Om man tittar på de som stickat Olivia så ser den ofta väldigt säckig och oformlig ut.

Vad tror ni? Har ni några andra tips? Vad tror ni om en Cobblestone? Knitting Impulse har gjort en jättesnygg

6 kommentarer:

Marie sa...

Alla modeller var väldigt fina. Jag gillar också Peasy som Sister Knit har gjort.

Knit A Little sa...

Manu är bara sååå läcker. Har också funderat på den, men har samma tanke: vet inte om den passar på mig.. :(

maLinka sa...

Oj, Peasy var jättefin den med :-)
Hmmm, nu fick jag ytterligare en att välja mellan :-P
Lösningen kanske är att köpa annu mer garn så att jag kan sticka alla modeller jag gillar, ha!
Jag har sagt det för... det är en materialsport det här ;-)

Iwona Eriksson sa...

det är alltid härligt med nya garn :) Vilken modell skall du sticka? Alla är jätte fina - sticka alla ;)

Lisas garnkorg sa...

Manu var helt sjukt snygg!! Den röstar jag på !

Unknown sa...

Piccadilly cirkus stället för mig;o) Den var ursnygg de andra hade en mer "märklig" passform...