måndag 15 juni 2009

Hemlis5-paket

Vad är detta? En korg med äpplen till midsommar eller? Nej, det är mitt urvackra paket från min hemlisvän Merja i Finland!
Det första jag ser när jag tyfter på locket är ett ursnyggt blågrönt handfärgat garn från Tavastehus, "Mokka Sukka". Garnet innehåller en massa nyttigheter som E- och A-vitaminer, jojobaolja och aloe. Mina händer kommer bli som en bebis. Jag ska genast sticka mig ett par fina sockor att matcha jeansen med.

Sedan hittade jag ett annat sock- eller varför inte scarfgarn från Finska Novita. Ljuvliga nyanser i grönt och rosa får det att nästan vattnas i munnen.
Mmmmm, lite god choklad hittade jag också. Den tog slut fort :-)

Och sist, men absolut inte minst, hittade jag ett magasin (också det från Novita) med massor av beskrivningar på somriga plagg åt vuxna och barn.
Det här kommer bli mitt livs utmaning, magasinet är helt och hållet på finska!! :-P
Det ska bli jättespännande. Tidigare har jag stickat efter engelska, tyska och danska beskrivningar, men de språken ligger lite närmare min kunskapsnivå än finska. MEN, vi har ju Ravelry!!! Världens trevligaste och hjälpsammaste community. Sedan har jag ett par finsktalande tjejer på mitt jobb och de kanske kan hjälpa till annars har Merja lovat att ge mig lite hjälp.
Tack än en gång Merja för dina fina och roliga paket! Det har varit jätteroligt!

Inga kommentarer: