onsdag 24 oktober 2007

Lady Eleanor is growing

See my latest Eleanor in the garden. No, it's not the same as in a previous entry. This one is in another colour and it suits me really better. The bluish/purple one is now unraveled curly yarn in three balls waiting to be something else.
I have said it before so therefore I say it again: I just love to knit in Noros Silk Garden.
The constant color switches and variaty in thickness makes every stitch and row a surprise.
I just need to get a few hanks more because I ran out now. Or, the truth is that I only could afford five hanks when I bought it. You know, it's important to spread the costs...

Kolla in min senaste Lady Eleanor på besök i trädgården. Nej det är inte densamma som i tidigare inlägg. Denna är i andra färger som helt enkelt passar mig bättre. Den blå/lila scarfen är nu upprepad till tre bollar med krulligt garn som bara ligger och väntar på att få bli något annat. Jag har sagt det förut så jag säger det igen: Jag älskar att sticka i Noros Silk Garden. De ständiga färgförändringarna och variationen i tjocklek gör varje maska och varv till en överraskning. Jag behöver bara få tag i ett par nystan till för de är slut nu. Eller sanning å säga så hade jag inte råd att köpa mer än fem nystan. Man måste ju sprida ut sina kostnader i en materialsport som denna...









1 kommentar:

Karin sa...

Din Lady Eleanor är helt underbar! Jag har haft den på min önskelista ett bra tag efter att inspirerats av Elena (Mamatherapy) och din version gör mig ännu mer sugen att bara sätta igång!