onsdag 13 juli 2011

I'm in! Westknits Mystery Shawl KAL: Earth & Sky

(Bild lånad från Stephen West på Ravelry)


Jag har precis anmält mig via Ravelry till Stephen Wests Mystery Shawl KAL: Earth & Sky. Jag har inte stickat något av hans sjalmönster än men de är alltid så förbaskat snygga och coola så nu fick det vara dags.
Man betalar in 4$ och får första informationen om garnval och dyligt. Sen kommer ledtrådarna automatiskt med början den 1:a augusti.
Det ska bli spännande och nu återstår bara frågan vilket garn och vilka färger ska jag gå på?
Tre färger i Fingering eller Sport Weight. Helst skulle jag vilja få tag i Madelinetosh Pashmina eller Merino Light. Men då måste jag beställa från "Over there" eller??
Är det någon som har köpt Madelinetosh via nätet i ngn Europeisk butik?

8 kommentarer:

Tina sa...

Ja, visst är Stephen Wests sjalar snygga! Har inte stickat någon själv,bara beundrat dom på Raverly.
Madelinetosh Pashmina finns här
http://www.loopknittingshop.com/product/3900/Madelinetosh_Pashmina
Har själv beställt där ifrån, dock aldrig madelinetosh:-)

Annika sa...

Jag har också anmält mig idag, men inte kommit så långt som att välja garn ännu. Det ska bli spännande!

Marie sa...

Nu blev jag frestad, måste kollas upp, trots att jag aldrig någonsin kan följa en KAL...

maLinka sa...

Tack Tina för tipset :-). Det blir nog garndärifrån. Om jag bara kunde bestämma mig för vilka färger :-)

Annika; Vad kul att du också är med!

Marie; Klart du blir frestad, det är ju en sjal! Men, troligtvis inte en i spets, för det verkar inte riktigt hans grej...
Ska du inte med? :-)

Marie sa...

Nu har jag anmält mig! Klappade Madelinetosh-garnerna i helgen (Loop hade med dom), men tycker de är för dyra. Letar nog i stashen och kompletterar med något köp. Har ni förresten bestäm utflykt till Mariefred?

Anna-Karin sa...

Vad lustigt! Jag gick med igår och ville också ha pashmina. Det är ingen fara att handla från USA eller nåt annat. Jag kollade runt lite på de affärer som Ravelry föreslog och det verkade som om eatsleepknit.com var billigast inkl frakt.

maLinka sa...

Tack för tipset Anna-Karin :-) Jag ska ta mig en titt direkt!

Kanske börjar jag sjalen i något vanligare (läs billigare) garn för att se hur den blir. Gillar jag mönstret så kan jag ju alltid beställa det där superlyxiga pashminagarnet senare ;-) Man kan visst inte ha för många sjalar!

Anna-Karin sa...

Smart att testa i nåt annat garn. Jag tänkte tvärt om: gillar jag inte mönstret kan jag nog ha garnet till nåt annat. Fick meddelande om att det är skickat, dock tar det 10-20 dagar, kan vara bra att veta om man är sugen att köpa.