torsdag 12 november 2009

SYTYCK dag 31.... eller får man använda andra material än garn?

Nu var det alldeles för länge sedan jag gjorde en uppdatering om hur mitt SoYouThinkYouCanKnitprojekt går.

Jag blockar små "toppar" för brinnande livet, hm....... jag började blocka dem för ett par veckor sedan och de sitter fortfarande fastnålade i underlaget.
DÅ kommer jag osökt in på funderingen; finns det någon övre gräns för hur länge man kan ha något på blockning? Finns det risk att man överblockar?!
Nä, jag ska i alla fall ta mig i kragen och sätta mig och sy ihop kreationen i helgen och sedan...

... sedan jag kommer ta projektet till en helt annan nivå. Jag kommer att inkludera ytterligare ett material. Dock ej garn eller något annat textilt, men det är organiskt i alla fall.
En liten hint får ni om ni tittar på bilden. Man skulle kunna säga att det är del två av stickbeskrivningen för projektet, men när man arbetar i detta nya material så heter det inte stickbeskrivning utan ritning.....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som en stol... betyder det att du ska snickra?

Anonym sa...

Glömde skriva mitt namn ovanför........
Kram Annika

pennysson sa...

oh, det blir läckert! Men vill du verkligen att man ska sitta på din fina 3dim stickning, den kommer bli platt?

maLinka sa...

Ha! Näe pennysson, för det har jag redan tänkt på :-)
Jag kommer att stoppa topparna, ganska hårt med vadd så jag tror att de kommer att återfå sin form hyfsat bra efteråt. Men det är ju i teorin förståss.... I praktiken får vi se.
Eller så får det helt enkelt bli en installation. Konst som man bara får titta på ;-)
Håll tummarna är du snäll.

pennysson sa...

Ah, bra tänkt! Gör de riktigt hårda så vill ingen sitta alls. :-)

Anonym sa...

Nu har jag röstat! Lycka till!

Kram Eva