torsdag 7 maj 2009

Hemlis 5-paket

Åh, igår när jag kom hem från jobbet så låg det ett paket i brevlådan. Jag förstod direkt att det var från min hemlis 5-vän i FInland. Hon hade redan förvarnat att paketet var på väg så det var inte så svårt att gissa.
Jag klämde lite på det och tänkte att; oj, det var lite hårt för att vara garn. Vad kan det då ligga i?
Jo, det var världens bästa innehåll! Det första jag såg var ett par jättefina väskhandtag bambu, tror jag. Jag ska sticka eller virka en fin somrig väska och jag tänker börja redan idag! Sen låg en Engelsk sticktidning från Filati. Har inte sett den i Sverige och sticktidningar är så himla roligt att ha.

Jag hittade en massa fina somriga saker men fastnade speciellt för denna tröja. Perfekt när kvällsluften börjar bli lite sval under grillkvällen.

Superfint mönster!



Sen vill jag göra denna. Kanske i en kortare version men visst är den fin!
Sedan fick jag jättefod choklad. Fairtrade, bitter med apelsinsmak. Mums! Men jag kunde inte fota den för den tog slut igår kväll :-P
Tack snälla Merja för de underbara sakerna! Det känns som om du känner mig väl, fast jag inte känner dig än.

7 kommentarer:

Marie sa...

Det paketet hade jag också velat ha :-)

Maria sa...

Håller med dig,jättefin kofta!

Unknown sa...

Den blågrå koftan är helt fantastisk, den vill jag se sen;o)
Du vet väl att nysta har stickkafe den 17 Maj? Adressen står på hennes hemsida.

maLinka sa...

Åh, tack för tipset Eldstickan! Jag hade ingen aaning om det. Jag ska iofs vara barnvakt åt miina två systersöner då, men det kanske löser sig på något sätt.

maLinka sa...

Nej just det, barnvakt är jag ju på fredag-lördag. Stickcaféet är ju på söndag. Jag kommer! :-)

ankie sa...

Mönstret på den vita tröjan tror jag är jättekul att göra.
Började på en sjal förra sommaren i samma mönster o mina favoritsockor är i det mönstret.

ankie sa...

Tack förresten för din kommentar hos mig. Känns lite lättare att inte vara själv "i en trång situation" :)

Ibland känns det ju som att det bara jag som har det så här.