måndag 6 april 2009

Syfestivalen

This weekend Eva, Mia and myself went to "syfestivalen" a crafty-fair with a lot of, for me, kind of uninteresting things like quilts/patchwork/fabrics/scrapbooking and a little tiny part with yarn.
The ultimate would be a fair with only yarn but that seems impossible to arrange in Sweden so this is OK anyway.

I helgen åkte Eva, Mia och jag till syfestivalen. I min smak är det alldeles för mycket ointressanta saker som quiltning/lapptäcksteknik/tyger/scrapbooking/smyckestillverkning och bara en liten del med garn. Det ultimata vore en hel mässa med garner men det verkar som om det skulle vara omöljligt att arrangera i lilla Sverige så detta är rätt OK ändå.

We visited Nina at Nysta and she never makes you disapointed, no. She had as allways brought a huge bunch of soft, cozy and colorful yarns to the fair and I bought two skeins of Colinette Jitterbug from her.

Vi besökte bl a Nina på Nysta och hon gör en aldrig besviken inte. Hon hade som alltid med sig en massa mjuka, gosiga och färgsprakande garner till mässan och jag köpte med mig två nystan Colinette Jitterbug.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint garn du köpte!
/Kicki

Unknown sa...

Vad brukar du sticka med dítt colinettegarn, jag har lite som ligger som jag inte vet vad jag ska ha det till? Eldstickan