onsdag 5 januari 2011

My pretty, pretty bag

Min man är halv Schweizare och när vi innan jul träffade hans släktingar så fick jag ett par beställningar på Lovikkavästen jag designat. Den ena tjejen, Quynh, föreslog att vi kunde göra ett byte. Hon syr jättecoola väskor själv och självklart var jag med på det. Jag älskar byteshandel och väskan hon visade mig var superfin och väldigt noggrannt gjord. Västen är jag inte riktigt klar med men nu i förrgår som kom väskan. WOW!

My husband is half-Swiss and when we met his relatives before Christmas I received a couple of orders of the Lovikka west I designed. One of the girls, Quynh, suggested that we could have a swap. You know, she make really cool bags and that was an offer I couldn't resist. I love swapping things and the bag she showed me was super nice and impeccable made. I haven't finished the west yet but the bag arrived to me the day before yesterday. And WOW!



Det är en slags mindre budväska och den passar min livsstil perfekt. Jag är inte tjejen som använder handväska. Antingen har jag det jag behöver i fickorna eller så använder jag ryggsäck/budväska. Det är praktiskt när jag cyklar och ni som sett mig i verkligheten vet att jag inte är så tjejjig utan mer pojkflicka. Alltid gympaskor, jeans, softshelljacka och aldrig någonsin kjol eller klänning. Sorgligt men sant.

It's a kind of small messenger bag and it suits my lifestyle perfect. I'm not the kind of girl who uses a classic handbag. I either carry my belongings in the pockets or use a backpack/messenger bag. It's more practical while biking and you who have seen me irl knows I'm not a girly girl but more like a tomboy. Allways sneakers, jeans, softshell jackets and never, ever skirts or dresses. Sad but true.



Den har en massa fickor...
It has a lot of pockets...



och en smart nyckelring
and a smart key ring


Tack snälla Quynh! Detta kommer bli min favorit :-)
Thanks a lot Quynh! This will be my favourite :-)
..........................................................................................................................
Jag hatar att fota inomhus den här årstiden.... Dåligt ljus och jag hatar blixtar. Urkkk :-(
I really hates taking indoor photos this time of year.... Bad light, I dont like flashes urkkk :-(

8 kommentarer:

FraMia Design sa...

Åhhh, nu é jag riktigt avis! Hur cool som helst!

Unknown sa...

Jag vill också ha en!Vad kostar det att få en uppsydd? Lustigt att du har en halvschweizare, varifrån? Min kommer från Genevé!
och snälla du, har du inget bra tips på ett par snygga vantar?

Annika sa...

Jätteläcker väska! Blir också riktigt avis!

maLinka sa...

Ja visst är den fin!
Eldstickan; min kommer ifrån St:Gallen i nordöstra Schweiz. Så min har tysktalande släkt medan jag misstänker att din har fransktalande, eller?
Jag kan fråga henne vad hon tar för en väska. Jag hör av mig :-)

Anonym sa...

Oui, fransktalande it is!

Astrid sa...

Vad smart att byta så där.

Tack! Snälla ord värmer :D

Unknown sa...

Hej, kul att ses på långt håll! Fanns ju ingen ledig plats hos er
;o( Snygga vantar, var de dem som du länkade till mig?

erica sa...

Fin väska mami! :)<3