tisdag 2 november 2010

Smashing Dashing

När jag och några tjejer från Riddarmaskans stickcafé var på roadtrip till Mariefred och besökte Hamilton Design så sprang jag på ett helt underbart garn från Colinette. Art tror jag det heter och jag köpte en härva i stenkolsgrått.
Härvan har legat på lut ett tag men igår kväll så lade jag upp maskor för ett par Dashing från Knitty. Det är en handledsvärmare som jag stickade för ett tag sedan i ett grönt garn. Jag gillar modellen så nu fick det bli ytterligare ett par.

Mönstret är snabbstickat och jag följde det till punkt och pricka, förutom att jag gjorde den lite kortare av rädsla för att garnet skulle ta slut.



Jag gillar de knubbiga flätorna och lystern i garnet. Det är en del silke i det.
Nu ska jag se om jag kan få tag i mer Grått Art för jag vill sticka en flätmönstrad tröja eller kofta i det. Hoppas inte färgen har utgått och är slut överallt...



8 kommentarer:

FraMia Design sa...

Superläckra! Gillar färgen, påminner om saltlakrits med pulver, mums!

Marie sa...

Snygga, ska lägga mönstret på minnet.

Boel sa...

Snygga, även jag lägger mönstret på minnet. Så härligt vi hade det på den utflykten, snart läge att göra något likande tycker jag.

maLinka sa...

Tack tjejer <3
Ja, visst hade vi trevligt i Mariefred. Jag skulle så gärna vilja åka till Örebro nästa gång

Annas resa sa...

Hej! Tack för din kommentar hos mig, den gjorde mig jätteglad! Tack vare den fick jag ju dessutom tips om din trevliga blogg. Hit återkommer jag gärna.
Anna

maLinka sa...

Tack Anna :-) Jo, jag har fluktat lite på din blogg en tid nu och den är jättetrevlig den med :-) Jag gillar framför allt dina fina bilder.

Vad roligt att du tittade in på min blogg också, du är jättevälkommen hit:-)

fale artut sa...

Grått är vackert!

Ewa sa...

Supersnygga! Finns mönstret på svenska?

Kram/Ewa