tisdag 13 juli 2010

Jag får dåndimpen i värmen

Det var inte igår jag skriv något här.....

Min första del av sommaren har varit häktisk med allt från balklänningar, studentmottagningx2, födelsedagskalas, midsommar och städning av Ericas lägenhet. Det är först nu som jag börjar landa i mig själv igen. Tänkte först nu sätta mig lite mer i solen (som jag undvikit framtill nu) och få lite fin sommarfärg på kinderna. MEN måste det vara så förbenat varmt!? Jag pallar inte att vara utomhus.

Det är ju till och med jobbigt att sticka nu när garnet bara klibbar mellan fingrarna :-PpppPPP

Men en ljusning i mörkret kom när jag pratade med min kära moster Eva, som precis varit på bilsemester i Sydtyskland och Österrike. Hon hade bl a åkt förbi Pfaffenhofen för att besöka Wollmeise and guess what..... hon köpte med sig ett par nystan sockgarn åt mig i de mest smarriga färger man kan tänka sig. En födelsedagspresent som gladde mig enormt :-) ! Det ena heter "Kräuterbeet" och det andra "Grapes for Sheri" Det första ska bli ett par vantar till vintern och det andra ska nog bli ett par sockor i alla fall. jag är ju inget fan av att varken sticka eller bära sockor men jag ska nog ändå unna mig ett par riktigt fina sockor till vintern, som känns väldigt avlägsen idag...

Tack snälla Eva, det var supergulligt av dig!

5 kommentarer:

Iwona Eriksson sa...

Härligt med nytt garn - fast kanske passar inte så tjockt just nu i det här värme :)

Unknown sa...

Hurra, äntligen bloggar du igen;o) Fina garner. Jag håller med man orkar knappt sticka i värmen...vi ses i Augusti;o)

Tina sa...

Jag vet hur du haft det, så var det för mig förra året...
Skönt att du nu börja komma till ro. Snyggt garn från Wollmeise!

Pia sa...

Tack för igår, en härlig em i Sumpan. Kul att träffa dig, hoppas det blir fler tillfällen!

maLinka sa...

Tack själv Pia :-) visst hade vi det trevligt!