måndag 7 december 2009

Och så har jag gjort klart en kofta med...

Nu är min svarta kofta äntligen klar. Den är stickad i Eskimo och är otroligt varm och skön nu när det är så kallt på jobbet.
Men det är ju ta mig sjuttsingen omöjligt att fota svart denna årstid... Jag tog ett par bråttombilder i fotostudion i morse men de blev inte heller bra. Jag kanske ska sluta sticka i svart och satsa på brandgult istället. Blir i alla fall lättare att fånga på bild...

Tyvärr hann jag inte sy i knapparna i morse så det fick bli en nödlösning med stor säkerhetsnål istället.
Mönstret kommer från Garnstudio/Drops.

3 kommentarer:

Mia sa...

Den är supersnygg och ser varm och go ut!
Kram

Anonym sa...

Härligt Malin! Jag gillar ju julkortet skarpt så klart! Jisses så fint och va kul. Det passar ju helt rätt!
Kram Eva

Jenny sa...

Åh, vilken fin! Beundrar dig för att du klarar av att sticka i svart! En mycket användbar färg men ack så jobbigt att se vad man gör, framförallt på kvällarna då jag oftast sitter framför tv:n och stickar.
Har förresten en liten garntävling på min sida om du är sugen på Colinette-garner ;-)

Mvh
Jenny
http://luxurybyme.bloggproffs.se/