tisdag 23 december 2008

Jag vann!!!!



Fick ett mail igår från stickamera.se.
Jag har under hela december skickat in svar på deras jultävlingar och nu har jag äntligen vunnit! Jag vann tredjepriset, vilket var 2 nystan Artesano Hummingbird 4 PLY, färgnr. E862 Louire.
Galen i garn skulle skicka vinsten omgående så kanske jag får den redan idag!
Jag får riktigt dåligt samvete när jag insåg att jag inte har uppdaterat min blogg sen i augusti. Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Jo, den absoluta majoriteten av min tid går åt till jobbet. Det har inte varit en lugn sekund på ett och ett halvt år och nu är det om möjligt ännu värre.

Jag har inte hunnit julpynta hemma. Måste jobba sent idag så jag får skicka min man att köpa och pynta gran ensam. Jag lovade barnen att göra julgodis, kolor och marsipan/nougatkulor, men jag får köpa färdigt istället.

I morgon tänker jag i alla fall inte jobba. Då blir det lugn middag hos min mans far och sambo. Däremot i övermorgon blir det julfirande á la "tomten är far till alla barnen". Med utökad släkt, föredetta män, grannar och hundar. Jag behöver nog några extra snapsar för att klara mig igenom det... ;-)


Received an email from stickamera.se yesterday.

During december I have constantly send in answers to their Christmas Competition and now I finally won! The third price, 2 skeins of Artesano Hummingbird 4 PLY, color. E862 Louire. Yippieeh!

At the moment I'm working day and night. I can't see the end of it. I haven't decorated my home for Christmas and I think I have to send my husband to buy and decorate the Christmas tree all by himself. I promised my children to make some sweets, fudge and Marzipan/Nougatkugeln, but I have to buy from the store for the first time in their life.

But I will NOT work tomorrow. I 'm gonna have a nice and calm dinner at my father in laws. The day after tomorrow is another story. We are invited to this big Christmas party with extended family, ex-husbands, neighbours and dogs. I think I have to drink a couple of extra "Schnapps" to live through that... ;-)

Inga kommentarer: