tisdag 19 augusti 2008

"Baby Cables and Big Ones Too"


Oh, I have found the pattern for my autumn sweater project! Ravelry link here. It's Villapeikkoa from FInland who has made this awsome pattern. I really like the cable pattern combined with simple garter stitches. Genious!
I think it reminds me a little of the supernice Cobblestone sweater that the talanted Brooklyntweed has designed, but with a more female touch.
I'm thinking of knitting it it in Rowan Scottish Tweed DK.
Oh, jag har hittat det ultimata mönstret för mitt hösttröjeprojekt! Finns bara som Ravelrylänk än så länge. Det är Villapeikkoa från Finland som har gjort detta underbara mönster. Jag gillar verkligen flätmönstret kombinerat med enkel rätstickning. Genialt!
Jag tycker faktiskt att den påminner lite om den superfina Cobblestonetröjan som den begåvade Brooklyntweed har designat, fast med en lite mer feminin touch.
Tror att jag ska göra den i Rowans Scottish Tweed DK.

8 kommentarer:

antfarm sa...

Hej! Jag kommenterar förra inlägget. Jag har fått kool aid i present och ska färga lite någon helg när jag har tid.. Men kära nån vad fina dina garner blev! De ser ut som de skulle vara på köpta från något riktigt lyxigt ställe:)

Unknown sa...

Tala om tankeöverföring, tänkte precis gå ut med en efterlysning på din sjal/halsduk. tack snälla! den ska jag göra, ursnygg!Eldstickan

Unknown sa...

Hej igen! I bland har jag lite bråttom så även idag;o) Hur kan jag få tag på mönstret? Jag är alldeles ny på ravelry har bara gjort ett konto Solstickan1. Men som sagt jag vill gärna sticka nororsjalen, vad göra? Eldstickan

maLinka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
maLinka sa...

Tack för alla fina kommentarer! Tyvärr har jag inte hunnit läsa mina blogginlägg (om än mindre uppdatera bloggen) pga av helgalet på jobbet.
Eldstickan, jag hör av mig till dig med mönsterinformation.

Unknown sa...

eldstickan@gmail.com den funkar fint! Tack snälla!

Unknown sa...

Hej! tack igen för mönstret det är helt vanebildande, börjar fundera på kuddar och babyfiltar i samma stil ;o) Hur många rutor stora och små har du på din sjal?

Monica Hansen sa...

Snyggt mönster!